| Strateegiline eesmärk | Tegevus | Mõõdikud |
| TEADUS | ||
| 1. Jätkusuutlikud teadusvaldkonnad | Koostöövalmidus teaduspõhise ettevõtluse toetamiseks ja ettevõtete tellitavate rakendusuuringute korraldamiseks. | Ettevõtluslepingute arv, rakendusprojektide arv. |
| Rahvusvahelistumise suurendamine: osalemine EL-i projektides, rahvusvahelise mobiilsuse intensiivistamine, välisteadlaste kaasamine. Iga õppetool on võimeline koordineerima rahvusvahelisi projekte. | Rahvusvaheliste lepingute maht. Välisprojektide arv ja maht. Välisteadlaste/õppejõudude arv ja osakaal. Teadus- ja õppetegevus välisteadusasutustes (alates ühest 1 nädalast). | |
| Valdkonna mõjukate teadusartiklite osakaalu suurendamine. Avaldatakse vähemalt 1 hea tsiteeritavusega WoS 1.1 artikkel akadeemilise töötaja kohta aastas. | Instituudi WoS-i artiklite arv. Artiklite arv akadeemilise töötaja kohta. Akadeemiliste töötajate h-indeks. | |
| Rahvusvaheliste konverentside korraldamine igas vastutusvaldkonnas. Õppetool vastutab vähemalt ühe rahvusvahelise konverentsi regulaarse korraldamise eest. | Ürituste arv. | |
| 2. Stabiilne teadusrahastus | Instituudile eraldatava baasrahastamise vahendite jaotamine töörühmade suuruse ja teadustöö panuse järgi. | Tekkepõhiselt instituudile ja õppetoolile eraldatav baasrahastamise vahendite osakaal. Baasrahastamise arvelt rahastatavate teadlaste arv. |
| Õppetoolide teabevahetus ja koostöö teadusrahade taotlemisel. | Ühisprojektide arv ja maht. | |
| 3. Kvaliteetne ja efektiivne doktoriõpe | Õppekavade arendamine. Doktorantidele paremate teadustöö tingimuste loomine. | Uuendatud õppekavade arv. Doktorantide arv instituudis. Nominaalajal lõpetanud doktorantide protsent. Kaitsmiseni jõudmiseks kuluv aeg. |
| 4. Uuenev ja optimaalselt kasutatav teadustaristu. Arenevad välibaasid ja külastuskeskused | Koostöö teadustaristu kasutamisel. | Ühisprojektide arv. |
| Taristu võimaluste tutvustamine teistele õppetoolidele. | Ühisseminaride ja tutvustavate ürituste arv. | |
| Õppetoolid planeerivad ja akumuleerivad vahendeid seadmepargi uuendamiseks ning remondiks. | Seadmeparki. suunatav proportsioon baasrahastusest. | |
| Loodusteaduslike kogude, EMÜ mullamuuseumi ja EMÜ Võrtsjärve õppekeskuse (järvemuuseum) arendamine. | Kogude teaduskasutus, mullamuuseumi ja Võrtsjärve õppekeskuse külastatavus. | |
| Ajakohastatud välibaasid. Rõhu katsejaama ja Puhtu uurimisjaama jätkusuutlikkuse tagamine erinevate ehitus- ja renoveerimistöödega. SMEAR-i jaama jätkusuutliku kasutuse tagamine. | Kasutajate rahulolu. Tehtud investeeringute maht. | |
| ÕPPETÖÖ | ||
| 1. Parim võimalik õpikeskkond üliõpilastele | Tänapäevased õpperuumid, üliõpilasesõbralik raamatukogu ja praktilised puhkealad. | Üliõpilaste positiivne tagasiside. |
| Eesti- ja ingliskeelsed majajuhid, viidad ning sildid. | ||
| Tänapäevased IT-lahendused ja muud õppevahendid. | Üliõpilaste positiivne tagasiside. | |
| Aktiivselt kasutatav ja hästi planeeritud õueala. | Üliõpilaste positiivne tagasiside. | |
| 2. Kvaliteetsed õppekavad ja õppepraktika, efektiivne õppetöö | Õppekavade ja õppevormide pidev arendamine ühiskonnas toimuvate arengute kohaselt. Meeskonnatööd toetavate ja praktilise töö osi kaasavate õppevormide (probleemõpe) arendamine. | Üliõpilaste ja tööandjate rahulolu. |
| Ettevõtlusõppe kvaliteedi parandamine, parimate õppejõudude leidmine ja kaasamine. | Üliõpilaste rahulolu. | |
| Ettevõtluspraktika kvaliteedi parandamine, praktikakohtade valiku mitmekesistamine. | Õppetöösse kaasatud praktikute arv. Praktikaga rahulolevate või rahulolematute üliõpilaste osakaal. | |
| Lõputööde juhendamine. Juhendaja soovitatud teemade esitamisel ja valimisel arvestatakse peale juhendaja võimekuse ka projektide olemasolu. | Projektidesse kaasatute arv, projektipõhiste lõputööde arv. | |
| 3. Motiveeritud ja tunnustatud õppetöö läbiviija | Õpetamiseks ja kvaliteetseks teadustööks vajalike oskuste regulaarne täiendamine. | Kursusel osalemise kordi akadeemilise töötaja kohta |
| Süsteemsed arengu-/tagasisidevestlused õppetooli juhi ja akadeemiliste töötajate vahel. | ||
| Tunnustamispõhimõtete väljatöötamine. | Tunnustamispõhimõtted kinnitatud ja rakendatud. | |
| 4. Ülikooli tegevustesse kaasatud üliõpilane | Tagasisideürituse korraldamine üliõpilastele. | Korraldatud ürituste arv |
| Üliõpilaste kaasamine projektidesse | Projektidesse kaasatud üliõpilaste arv | |
| ÜHISKONNALE SUUNATUD TEGEVUS | ||
| 1. Ülikooli ja instituudi nähtavus ning hea maine | Ühiskonna teavitamine: lahtiste uste päevad ja teabeseminarid ettevõtjatele, ministeeriumidele, riigiasutustele, avalikud esinemised. Arvamusartiklite ja populaarteaduslike artiklite avaldamine. | |
| Süsteemne turunduse planeerimine. | ||
| Oma valdkonna nähtavuse parandamine sotsiaalvõrgustikes. | Kanalite arv sotsiaalvõrgustikes, jälgijate arv. | |
| Magistri- ja doktoritööde laiem tutvustamine (Novaator, sotsiaalmeedia, teabeseminarid, ettevõtete esindajate kutsumine lõputööde kuulamisele jms). | ||
| 2. Hinnatud koostööpartner | Koostöö erinevate ametkondade ja ministeeriumidega: kaasatus erinevatesse programmidesse (seire, MEM-i pikaajalised programmid, jne) ning ministeeriumide rahastatavatesse projektidesse. Osalemine töörühmades, komisjonides ja erialaliitude tegevuses. | Stabiilne tellimuste arv ja seiretöö maht, rakendusuuringute suurenev maht. |
| Teabepäevad ja seminarid ettevõtjatele, riigiametnikele, kooliõpetajatele. | Korraldatud ürituste ja osalejate arv. | |
| 3. Õppetooli juht ja professor – oma valdkonna eestkõneleja, hinnatud ekspert ja arvamusliider | Arvamusartiklite avaldamine, intervjuud meedias ühiskonnale tähtsatel teemadel. | Arvamusartiklite ja esinemiste arv. |
| Seisukohtade tutvustamine sotsiaalvõrgustikes. | ||
| Meediasuhtluse oskuste parandamine: meediakoolitus. | ||
| ÜLDISTE VÄÄRTUSTE EDENDAMINE | ||
| 1. Looduslähedase maailmavaate kujundamine | Õpitubade korraldamine kooliõpilastele ja laiemale üldsusele (teadlaste öö jne). Täiendkoolitus. | |
| Koostöö Rohelise Ülikooli töörühmaga looduslähedase maailmavaate kujundamisel. | ||
| 2. Karjäärimudeli rakendamine | Läbipaistev, töötaja tulemuslikkust ja arengueeldusi arvestav personalipoliitika. | |
| 3. Kaasamine | Hankepakkumuste ja projektiideede läbiarutamine õppetoolides ning õppetoolide vahel, projektide ühistaotluste esitamine, | |
| õppetoolide traditsioonide kujundamine ja ühisüritused. | ||
| 4. Töötajate tunnustamine | PKI töötajate tunnustamise põhimõtete väljatöötamine ja rakendamine: aasta tegu, aasta õppejõud, parim koostööartikkel, parim teadusartikkel, teaduse populariseerija, aasta noorteadlane (tõusev täht vms) jne. Õppetooli sees: kolleegipreemia, … | |